3/23/2018

10+2 dolog, ami mindig boldoggá tesz

Az utóbbi hetekben nem voltam túl jó passzban, több dolog volt aminek a hatása rányomta a rosszkedvet a lelkemre- többek között az is, hogy a videóim nem voltak tökéletes minőségűek. Azt hiszem ez volt a már egy ideje felgyülemlett feszültség tetőpontja, ezért elmenekültem a videózás és az írás elől - helyette belemerültem a könyvekbe és a varrásba. 
Ha kudarc ér sajnos nehezen viselem, és nem állok fel egyik percről a másikra, azonban az írás és újabban a videók készítése is örömet szerzett, ezért úgy véltem ideje összeszedni magam és folytatni, újra életet lehelni saját magamba.
Nem is értem, miért vagyok ilyen, hogy egy olyan kedvteléssel hagyok fel, holmi csalódás és hiba miatt, ami egyébként széppé tudja tenni egy napom. Elgondolkozva ezen megpróbáltam összegyűjteni azokat a dolgokat, amik boldoggá tesznek, mik azok a dolgok, amik kihúznak a pöcegödörből egy-egy félresikerült nap után.

1; Dorka
Talán közhelyes, de ez így van. Ő az aki mindig, minden körülmény között képes lesz nekem örömet okozni, és én is neki. Akármilyen rossz kedvem ő képes megnevettetni egy- egy kedves szavával, a mosolyával, az ölelésével. Pont ezek miatt nem engedhetem meg magamnak az önsajnálatot, mert neki arra van szüksége, hogy kiegyensúlyozott legyek.

2, Kávé
Egy forró cappuccino/ tejeskávé , amit békésen elkortyolhatok egy jó könyv vagy videó mellett. Próbálok odafigyelni erre, hogy tényleg nyugodtan fogyasszam el, és csendben, békésen egyedül. A hajnali kávénál az esetek 95%-ban sikerül is. Mi a helyzet napközben? Általában 1-2 órával később kezdem el keresni hol is tettem le a teli bögrémet, bár most hogy Dorka nagyobb egy-egy békés játék mellett is sikerül, vagy egyszerűen tényleg csak félrevonulok és bízom benne, hogy kihasználja az Énidejét :)

3; Zene
Anyaként leginkább a zenei repertoárunkat Halász Judit, Tompeti, a Kerek mesék és egyéb mondókák teszik ki. Néha azon kapom magam, hogy egyedül is gyerekmondókákat vagy dalokat éneklek. A zene a gyermektelen életem előtt is fontos volt. akkor is felvidított, de most a sok gyerekdal után különösen frissítő. Reggelente szeretem a rádiót hallgatni, de ez Dorkát sokszor zavarja, így néhány dalt próbálok a Dorka mondókái közé csempészni. 

4. Könyvek
Szerintem ha nap minden percében olvashatnék sem lenne elegendő időm arra, hogy az összes könyvvel végezzek, ami a listámon szerepel. Napközben a Dorkával való játék közben is lopok mindig néhány percet a saját könyveimre, azonban az igazi olvasás a nap legvégére marad, amikor már csak lámpafénynél van lehetőségem olvasni, amit nem szeretek és nem is bírok. Dorkának olvasok meséket, és mondókázunk, de egy 1,5 évessel az olvasás határozottan nagy kihívást jelent. Ha tetszik neki egy szó amit hall, azt percekig ismétli, vagy ha egyképest lát meg, többször vissza kell lapozni, ám előfordul, hogy érdeklődve hallgatja és csak bekuckózik az ölembe.

5; A rend, ami mindössze 3 percig tart
Szeretem a délutáni alvásidőt, az estéket vagy a takarítás befejezte utáni néhány percet, amikor nem akarok elesni egy játékban sem, az asztal tiszta- gyurma, és morzsamentes. Ilyenkor még az illatok is mások a lakásban. 

6; Kutya
Amióta Pestre költöztem hiányolnom kellett Pannát, hétvégeken láttam és élveztem a szeretetét, amióta pedig Ő nincs, és ritkán járunk haza, nem jutok gyakran kutyapuszihoz, ezért már csak az is boldoggá tesz ha csodálom a gazdikat amint büszkén sétálnak a réten velük.  

7; Hajnali csend
Tulajdonképpen egész nap egyedül vagyok Dorkával, tehát mégsem vagyok egyedül, hiszen együtt vagyunk. Délután 6 körül hazaér Dávid, amikor kicsit lefoglalja Dorkát, gyorsan összerámolok ha éppen addig még nem sikerült, majd vagy elmegy edzeni, én pedig rendezem Dorkát, és mire az esti lefektetés utáni játékok rendszerezése, tusolás, házimunka befejeztével ismét egyedül lehetnék nyugodtan a gondolataimmal haza is ér Dávid. Amikor edzés nélküli napjai vannak akkor pedig vagy együtt ütjük el az időt, Dorka lefektetése után pedig vagy sorozatot nézünk, vagy egy filmet próbálunk megnézni- inkább csak ő mert én mindig bealszok. 
Tehát tulajdonképpen akkor vagyok úgy igazán egyedül, és tudom élvezni a csendet, a saját gondolataimat amikor hajnalban beindul a napom. A hajnal változó, legtöbbször munkával telik, de van hogy a rendszer keresztbe húzza a számításaimat és olyankor olvasok, youtube videókat nézek.

8; Írni, ötleteket gyűjteni
Olyan vagyok, aki nem mondja ki azonnal hangosan azokat a dolgokat, amik bántják, s tudom ez borzasztó rossz szokás/tulajdonság, és csak nekem rosszabb de ezzel nem tudok mit tenni. Sokáig gyűlik, gyűlik és amikor nagyon tele vagyok akkor borul a bili. Ilyenkor következik be az, mint például most, hogy nem írtam, nem videóztam a hibák miatt,  úgy gondoltam akkor nem is kell ez nekem. Ám rájövök, hogy de igen, mert én így adom ki magamból a gondolatokat, akár a feszültséget, akár a vidámságot. 

9;Rúdtánc
Ha lenne itthon egy rúd, ami tervbe volt de nagyon drága, akkor végtelenül boldog, plusz erős lennék már, de nincs. Amióta Dunakeszin lakunk itt egy alkalommal voltam rúdtáncon, de annyira nem jött be ez a stúdió, és hosszabb kihagyás után most hétfőn voltam ismét- hihetetlenül feltöltött. Tényleg nagyon hiányzott, és rengeteg rossz energiát sikerült kiadnom vele. Megkönnyebbülten és felszabadultan távoztam az óráról. Bármilyen körülményes is bejutni Pestre Dorkával ez a jó idővel változni fog, minden hétre, vagy legalább 2 hetente beiktatok egy magánórát majd.

10; Varrás
Szívesen ülök a varrógép elé, bár hogy őszinte legyek a szabás miatt fordul elő az, hogy nehezen veszem rá magam egy-egy újabb alkotás elkészítésére, de ha ezzel megvagyok, örömmel kezdem a varrást és izgulok, hogy helyesen mértem-e, hogy valóban jól varrom-e. Előfordul, hogy vissza kell bontanom, vagy teljesen elölről kell kezdenem, de amikor készen van és felpróbáljuk, az csodás. Tudni, hogy ezt te varrtad, ilyen csak neked van :)

+1; Csak úgy ülni és nem törődni semmivel
Vannak napok, amikor annyira eleged van mindenből, hogy egyszerűen nem érdekel ha nincs elmosogatva, ha a káosz átvette az irányítást a lakásban, vagy ha nem főztél, vagy semmit nem tudtál aznap érdemben csinálni. Mint írtam szeretem a rendet, és a tisztaságot, de van az a pont, amikor el tudom engedni az előttem csúcsosodó feladatokat.

+2; Nagyot sétálni a friss levegőn. 
Néha elég annyi, hogy kimenj sétálj egyet, még akkor is ha a házból kilépve még lehajtott fejjel vágsz neki a sétának. Talán útközben találkozol valakivel aki rád mosolyog, esetleg látsz egy szép virágot, egy pillangót , egy kismadarat és máris mosolyogva térsz majd haza. 

Nekem ezek segítségével sikerült összekaparnom magam, Nektek mik válnak be? Mik okoznak igazán örömet, amik vissza visszazökkentenek a mindennapokba.

További szép napot kívánok Nektek!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése